Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

οι μεγαλύτερες προπέλες (φωτο)

Τα μεγάλα πλοία χρειάζονται μεγάλες τουρμπίνες και προπέλες για να μετακινήσουν τα βαριά φορτία πάνω στα κύματα του ωκεανού. Όσο μεγαλύτερη είναι η προπέλα του καραβιού τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ταχύτητα και η δύναμή του. Σε αυτή τη συλλογή θα δούμε τις μεγαλύτερες προπέλες διαφόρων σκαφών.


Ας ξεκινήσουμε με ένα ενδιαφέρον γεγονός. Ξέρετε ποιος εφηύρε την πρώτη στον κόσμο προπέλα; Ήταν ο Edward Burton το 1834. Στο Ναυτικό, αυτή η ιδέα φάνηκε τρελή, αρνήθηκε, λέγοντας ότι με τη βοήθεια αυτού του παιχνιδιού κανένα πλοίο δεν θα πλεύσει.


Τώρα ας μπούμε κατευθείαν στο θέμα.Μία από τις μεγαλύτερες προπέλλες στον κόσμο (που απεικονίζεται ανωτέρω) φτιάχτηκαν από τη Χιουντάι για ένα τεράστιο μεταφορικό πλοίο κοντέινερ. Η προπέλα είχε ύψος τριώροφου κτιρίου και διάμετρο 9 μέτρων, με έξι πτερύγια, συνολικού βάρους 101 τόνων. Στην επόμενη φωτογραφία προπέλα βάρους 72τόνων για το δεξαμενόπλοιο Loannis Coloctronis.




Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα προπέλα κατασκευάστηκα από τη γερμανική εταιρεία Mecklenburger Metallguss GmbH:






Αυτές είναι οι ογκώδεις έλικες και πηδάλια του παγοθραυστικό Πάλμερ της Ανταρκτικής, ένα ερευνητικό σκάφος που εργάζονται σε ένα από τα πιο εχθρικά περιβάλλοντα στη Γη:

Οι έλικες και πηδάλια προστατεύεται από τον πάγο από ένα μαχαίρι πάγου πάνω



Εδώ βλέπετε τις προπέλες κατά την εγκατάστασή τους κρουαζιερόπλοιο Eurodan της Holland America Lines.




Αυτές οι τιτάνιες έλικες στην πραγματικότητα ανήκαν στον Τιτανικό, ένα από τα πιο διάσημα πλοία στην ιστορία. Το πλοίο είχε τρεις συμπαγείς μπρούτζινους έλικες, κάθε ένας από τους οποίους κινούναν από ένα ξεχωριστό κινητήρα. Οι δύο εξωτερικές έλικες ζύγιζαν 38 τόνους και η κεντρική 17 τόνους.




O Τιτανικός ήταν ένα από τα μεγαλύτερα πλοία της εποχής τους, αλλά σήμερα υπάρχουν πολύ μεγαλύτερα σκάφη, όπως το Oasis of the Seas,πέντε φορές μεγαλύτερο από τον Τιτανικό και είναι το μεγαλύτερο επιβατηγό πλοίο αυτή τη στιγμή. Ως εκ τούτου, για το μεγαλύτερο πλοίο και χρειλαστηκαν και οι μεγαλύτερες προπέλες κατασκευασμένες στη Φινλανδία.





Οι προπέλες του πλοίου Elation κατασκευάστηκαν επίσης στη Φινλανδία.



Οι προπέλες του Norwegian Epic




Οι προπέλες του Queen Elizabeth 2 (QE2). Το πλοίο ξεκίνησε το 1969 και αποσύρθηκε από την υπηρεσία το 2008




Και αυτή είναι η έλικα ενός άλλου διάσημου πλοίου - του γερμανικού θωρηκτού Βίσμαρκ που νηολογήθηκε το 1939. Το 1941  βυθίστηκε από τους Βρετανούς.



Αυτή είναι μια μικρή προπέλα, αλλά όχι λιγότερο σημαντική.Είναι του ιαπωνικού υποβρυχίου που συμμετείχε στην επιδρομή στο Περλ Χάρμπορ.






Προπέλα του νοτιοκορεάτικου πλοίου με βάρος 107 τόνους αριστερά και δεξιά η προπέλα του πλοίου Crystal Symphony.




Η τεράστια έλικα ενός σοβιετικού πλοίου.


http://uneksigita.blogspot.com/2012/01/blog-post_3815.html







Δημοσιεύτηκε στις κατηγορίες
ads here