Μπορεί η Γερμανία να μην έχει κλάδο ελαίας ούτε για δείγμα, όμως η Ελλάδα μέσα στο 2010 ξόδεψε 1,5 εκατ. ευρώ για να εισαγάγει γερμανικό ελαιόλαδο. Αν και εξάγουμε χιλιάδες τόνου ελαιόλαδου στο εξωτερικό, είναι γεγονός ότι αδυνατούμε να καλύψουμε την εσωτερική ζήτηση, καλύπτοντας την κατανάλωση ελαιόλαδου μέσω εισαγωγών.
Το ειρωνικό είναι ότι το χύμα εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο που πουλάνε οι Έλληνες παραγωγοί στο εξωτερικό σε πολύ χαμηλές τιμές, αφού περάσει από μια διαδικασία ανάμειξης με λάδια κατώτερης ποιότητας, επιστρέφει στα ελληνικά ράφια με διαφορετική ονομασία προέλευσης, διατηρώντας την ιδιότητα του «έξτρα παρθένου».
«Αν και ο κλάδος παρουσιάζει σημαντική δυναμική διεθνώς τα τελευταία χρόνια, η ελληνική παραγωγή έχει μείνει στάσιμη. Γι’ αυτό και παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα» δηλώνει στον Τύπο της Κυριακής, ο κ. Γιώργος Γονιωτάκης, μέλος της Γενικής Συνομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ελλάδος.
«Σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό το ελληνικό ελαιόλαδο διατίθεται χύμα σε εταιρείες του εξωτερικού, οι οποίες αναλαμβάνουν και την τυποποίηση του. Ο κύριος εισαγωγέας του ελληνικού ελαιόλαδου είναι η Ιταλία η οποία αναλαμβάνει τη συσκευασία και την προώθηση του στις διεθνείς αγορές ως ιταλικού προϊόντος πλέον» δηλώνει ο κ. Γονιωτάκης.
πηγή
Το ειρωνικό είναι ότι το χύμα εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο που πουλάνε οι Έλληνες παραγωγοί στο εξωτερικό σε πολύ χαμηλές τιμές, αφού περάσει από μια διαδικασία ανάμειξης με λάδια κατώτερης ποιότητας, επιστρέφει στα ελληνικά ράφια με διαφορετική ονομασία προέλευσης, διατηρώντας την ιδιότητα του «έξτρα παρθένου».
«Αν και ο κλάδος παρουσιάζει σημαντική δυναμική διεθνώς τα τελευταία χρόνια, η ελληνική παραγωγή έχει μείνει στάσιμη. Γι’ αυτό και παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα» δηλώνει στον Τύπο της Κυριακής, ο κ. Γιώργος Γονιωτάκης, μέλος της Γενικής Συνομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ελλάδος.
«Σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό το ελληνικό ελαιόλαδο διατίθεται χύμα σε εταιρείες του εξωτερικού, οι οποίες αναλαμβάνουν και την τυποποίηση του. Ο κύριος εισαγωγέας του ελληνικού ελαιόλαδου είναι η Ιταλία η οποία αναλαμβάνει τη συσκευασία και την προώθηση του στις διεθνείς αγορές ως ιταλικού προϊόντος πλέον» δηλώνει ο κ. Γονιωτάκης.
πηγή
Δημοσιεύτηκε στις κατηγορίες Γερμανία, λάδι, προϊόντα